I tisdags svämmades Instagram över av alla bilder på våfflor. Jag brukar inte äta våfflor, inte ens på våffeldagen. Men eftersom det är mer eller mindre en omöjlighet att få en hederlig svensk våffla när man bor i Italien, så skapades plötsligt ett sug efter denna godsak. Man vill ju alltid ha det man inte kan få. Jissa då om jag blev glad när jag såg att Björk Side Store i Milano bjöd in till ett våffelevent igår. Det var inte svårt att övertala Maria att haka på, så igårkväll tog vi oss till denna lilla svenska oas och mumsade våfflor med grädde och sylt. Precis som det ska vara på våffeldagen - trots att den i Italien kom två dagar senare. Efter att vi också passat på att handla på oss diverse svenska varor tog vi en avstickare till Bar 35 för ett glas vin och en massa snack. Maria uttryckte att hon alltid är helt torr i munnen efter att vi har hängt. Det är ju så, som nya vänner har man massa historier att berätta från livet, inte en tyst minut. I alla fall om man är lika pratglada som vi två. Bra torsdag! Och nu är det fredag. Och sol. Och varmt. Och jag är i mitt älskade Italien. Och om en vecka åker jag till Paris och hälsar på Nathalie. Och sen kommer Johanna och Alex och hälsar på mig. Och sedan är det påsk. Livet. Det leker nu.
 
 
#1 - - Maria:

Tack for en riktigt harlig kvall!! yumm yummm

#2 - - LYFTMER:

Va kul med våffelevent! det är ju så gott med våfflor :D

Svar: Ja, verkligen!! Event där man får äta är alltid bra event! ;)
Louise Laurenius