Här kommer ett Milanotips till er som tänkt besöka staden någon gång och vill veta vart ni ska gå för att äta riktigt bra italiensk mat, utan att spendera massa pengar. Acquasala. Jag var och lunchade där förra veckan tillsammans med Maria, och blev riktigt glatt överraskad. Acquasala är en trattoria som serverar pugliesisk mat. Alltså mat från regionen Puglia (regionen som är belägen på Italiens klack i söder). Mat som andas tradition och kärlek. Jag älskar att äta på trattorior. Det är oftast mycket mer genuint än på en restaurang, och dessutom kan man komma undan billigt. Vi betalade bara 4,50 Euro för våra rätter, men trots detta var kvaliteten riktigt högg. Super! Acquasala ligger i Navigli, i slutet av turiststråket, och utifrån ser det inte jätteskoj ut. Men tar man sig igenom det första rummet kommer man in till ett jättemysigt rum med träbalkar, vinflaskor och pinnstolar - precis som det ska vara på en trattoria. Här hittar ni deras hemsida.
 
Jag tog ingen bild när jag var där, så denna lånade jag från deras hemsida.