Un po' di Svezia!

Publicerat i: Milano
Jag har bloggat alldeles för dåligt de senaste dagarna, men tiden bara springer iväg när jag är på resande fot. I onsdagskväll lämnade jag Milano för kvalitetstid med familj och vänner i Skåne, och nu, en vecka senare befinner jag mig plötsligt på Sicilien. Livet är roligt när det tar nya vägar! Jag ska berätta mer om Sicilien och vad jag gör här vid ett senare tillfälle, men nu får ni nöja er med en bilduppdatering från Sverige.

I torsdags tog jag inga bilder, men dagen innehöll en kall löptur in till stan, sedan hängde jag hemma, fixade med en massa saker jag var tvungen att bocka av, och på kvällen hann jag träffa Alex och Aedan innan de skulle åka iväg till Turkiet dagen därpå. Även Joy var på plats. Reunion med de bästa helt enkelt!

I fredags tog jag också en löptur, denna gången längs havet. Blåsigt med skönt. Älskar att springa den där sträckan. 


Det var ju midsommar så efter löpturen satte jag mig i trädgården och band en krans av alla blommor jag kunde hitta i mammas rabatter. Och i vaserna inne i huset...


Det blev en fin krans, men självklart glömde jag den på bänken i solen så den hann torka innan jag skulle använda den på kvällens midsommarfest. Topp.


Midsommarafton firades med Min bror, hans familj och massa vänner. Gott om mat, mys och skratt. Helt lagom firande i mitt tycke!


Tyra var med på Midsommarafton och hon hängde mycket i jordgubbslandet. 


På Midsommardagen hängde jag och Tyra i sandlådan, och vi hade matchat våra skor!


Sedan kom Emelie, min Milano-kompis, på besök på kvällen och nästkommande dag åt vi lunch i Borstahusens hamn efter en lång promenad. Vilken god torsk vi mumsade på!


Sedan kom måndagen och jag hade en klipptid inbokad. Men innan dess hann jag med mig en löptur med extra allt. Dessa skånska vyer! 


Ännu mer Skåne! Och ännu mer svenskt sommarväder!


Igår spenderade jag och mamma hela dagen i Köpenhamn. Vi började med ett besök i Torvehallerne, Köpenhamns bästa saluhallar.

Sedan fortsatte vi vår tur i stan och hamnade som brukligt på Pilestraede där vi åt god lunch.


Och så idag då! Jag hann med en promenad med Tyra innan flyget avgick mot Catania på Sicilien. Tyra hade, som ni ser, helt rätt kläder för att gå ut och gå!