Alltså. Det händer grejer i livet nu. Kul saker. Och betydligt mindre kul saker. Förändringar står i alla fall för dörren, och vad det än blir så är jag övertygad om att det kommer bli bra. Men jag har mycket att tänka på, och denna sommaren kommer jag antaglien slå knut på mig själv. Men det är situationer som denna som jag alltid lyssnar till Timbuktu: det löser sig, det gör det alltid. Ledsen att behöva vara så kryptisk, men just nu väljer jag att inte lämna ut hela livet i bloggen. Ni kommer få reda på det förr eller senare ändå.
 
Över till något annat. Uppdatering från förra veckan. Det blev inte mycket bloggande, det fanns liksom inte tid till det. Eller tid fanns det kanske, det var nog mer min energi som var bristande. Det var helt fruktansvärt varmt i Milano hela förra veckan. Ett trevligt problem att ha kan tyckas, men i grytan Milano är det inte trevligt att leva med 35 grader - framförallt inte då grannarna inte tillåter en att ha på air conditionen för att den väsnas för mycket (problem under utredning...).
 
I torsdags stack jag ut på en löptur innan klockan slagit sju, för att jag tänkte att det var enda möjliga tid att springa utan att få värmeslag. Det var dock redan för sent. När jag kom fram till gymmet efter fem kilometer var jag blötare än havet.
 
På eftermiddagen hade jag en intervju. Jag var klädd så här. Tack för Skype-intervjuer, väldigt bekväma. Intervjun gick bra, och nu har jag ett extrajobb som skulle kunna komma från himmelen. Mer om det senare.

 
På kvällen mötte jag sedan upp Johan, vän från Handels och pojkvän till en av mina klasskompisar i Götet, numera bor de båda i London. Johan var på mötesresa i Milano och vi passade på att catcha upp över en pizza följt av en drink på Johans hotellterrass. Spana in denna utsikten. Inte dålig.
 
 
I fredags gick alla mina kollegor ut och åt kebab på lunchen. Men jag hade för mycket att tänka på så jag stannade på vår balkong, åt min medhavda spenat-och-bovete-pannkaka-toppad-med-fikon och läste min bok. Helt rätt val. Ibland behöver man vara själv - också på jobbet. 
 
Jag kan inte nog uttrycka min lycka över att det äntligen går att hitta färska fikon i butikerna. Älskar, älskar, älskar.
 
Sedan kom helgen. Lördagen började med några timmar i parken, sedan kom regnet. Underbara regn. Första gången på länge säger så om just regn, men det behövdes för att rensa upp staden. Jag spenderade några timmar på soffan, streamade Här är ditt kylskåp från TV3play och mös medan regnet smattrade. På kvällen kom sedan ösregnet från helvetet. Med blixtrar och dunder. Men jag hade en middag inplanerad med tyska gänget, så dåligt väder hindrade inte mig från att gå utanför dörren. Jag mötte upp Alexandra, och Stephanie som var på återbesök från Zürich och hade med sig sina två vänner Tim och Lizzie, på Cantina della Vetra. Helt fantastiskt sällskap, jag hade så kul! Det är så befriande när man kan gapskratta med personer man aldrig träffat förrut - då vet man att man trivs ihop. Efter middagen gick vi till Il Tasca, kollade på fotboll och drack Sangria med ett väldigt peppat italienskt gäng. Riktigt bra stämning när Italien vann. Forza gli azzurri! Kvällen avslutades spontant på en karaokebar där vi stannade till arla morgon.
 
 
 
Söndagen var, som ni kanske förstår, något lugnare...