Aggiornamenti!

Publicerat i: Milano
Veckans helgsammanfattning kommer idag istället för igår - för jag har nämligen varit ledig även denna måndag. Anledningen är att jag har en del semesterdagar att ta ut innan den 19 augusti, så jag utnyttjar tiden innan min riktiga semester, med att ta till några långhelger. Perfekt.
 
Denna helg har dock varit riktigt trist. Efter att ha gått igenom en period där varje helg varit fylld av besök och roliga uppdrag så kom plötsligt en helg där jag hade absolut inget planerat, och jag fick nästan rannsaka mig själv i hur man umgås med sig själv i 72 timmar. Det hade varit en sak om vädret i Milano hade varit stabilt, då hade jag kunnat planera in några timmar i parken, eller till och med en tågresa till havet. Men utav julis 28 dagar säger statistiken att det regnat 20, så någon stabil sommar är det inte på tal om i detta land i år. Nåväl.
 
Lördagen började med ett nytt femtimmarsbesök av teknikerna som återigen fick installera en ny air condition. Förra gången hade de tydligen böjt till ett rör alldeles för mycket så att ingen luft strömmade igenom - det var därför jag och Nora höll på att dö av värmeslag förra helgen - det var så varmt (några av de 8 soliga dagarna i juli med andra ord). Efter mycket om om men fick de rätt på det och jag kunde äntligen sticka till gymmet och fördriva några timmar där. Sedan kom jag hem och Skypeade med Tyra och det gjorde hela min dag. Tänk att virtuella pussar kan värma så mycket.
 
Så här fint var det i min lägenhet i lördagsmorse...
 
Igår gjorde jag absolut i n g e n t i n g. Jag såg nog två filmer. Eller tre. Och så började jag en ny bok: Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Sju kapitel in i boken vill jag nu geniförklara Herr Backman. En helt fantastiskt bok och nu känns det som att jag måste spara lite på den, eller i alla fall läsa varje ord väldigt långsamt, så att den räcker längre.
 
Läs den!

Idag har det tvärtom varit full rulle. Jag vaknade och gjorde supergod frulle som jag åt framför Nyhetsmorgon. Lagom tills det var slut stack jag till gymmet och stannade några timmar. Jag har kommit på ett nytt favorit-träningssätt. Tabata. 20 sekunders intensiv träning, 10 sekunders vila. Upprepa åtta gånger så har ni ett 4-minuters Tabatapass. Variera dina 20 sekunder med olika övningar och upprepa Tabatapasset så många gånger du orkar, med kondition emellan. Både kul och effektivt. 
 
 
Efter gymmet mötte jag upp Maria för en Sushi-lunch, sedan stack jag och handlade mat till resten av veckan, för att sedan sticka in till centrum (alltså Milanos epi-centrum kanske jag bör säga eftersom jag redan bor väldigt mycket i centrum...) för att fixa lite saker. Resten av kvällen har spenderats med en massa lagande, bakande och experimenterande i köket. Ni kollar väl in på Citroncest lite då och då?
#1 - - Faster:

Den boken VÄXER på en! 😘