Parteciperò a StraMilano tra 7 settimane!

Publicerat i: Milano, Träning/Hälsa Löplopp, italien, jogga, löpfest, löpning, milano, springa, stramilano, träna

Spana in vad jag har gjort! Jag har precis anmält mig till StraMilano, ett löplopp genom centrala Milano. Mitt första löplopp någonsin. Vi kom att prata om det igår på jobbet och direkt när Maarten nämnde att han hade anmält sig så bestämde jag mig för att göra detsamma. Så gjorde även Giacomo, så nu är vi tre från kontoret som ska springa. Det var precis den motivationen jag behövde. Ett mål att gymma och se fram emot. Loppet är på 10 kilometer och går av stapeln den 23 mars, det vill säga om sju veckor. Så nu är det fokus på att få till lite längre distanser när jag väl springer på gymmet. Igår var jag så peppad så jag bockade av milen direkt under kvällens pass. Jag vet att jag kan springa en mil, nu handlar det bara om att få till ett bättre flås och kanske lite bättre tider. Jag lär dock inte spränga några tidsgränser just under StraMilano, loppet springs av 50.000 löpare, så det kommer vara tight på Milanos gator. Men det spelar ingen roll för mig, jag vill bara vara med i folkfesten. Åh vad kul! Håll nu tummarna för att vädret kommer att vara som i helgen: sol och 17 grader är perfekt. Förra året var det 5 grader och regn. Det vill vi inte vara med om!

#1 - - Alex:

Oh tjenare! Jag befinner mig oxå här i Italien ^^

Svar: Vad roligt! Berätta mer. Var i Italien befinner du dig och vad gör du här? :)
Louise Laurenius

#2 - - P:

Heja dig!!! Puss p