Vilken fantastisk helg. Jag har på sätt och vis blivit nykär i Milano de här dagarna. Detta tack vare en stor, varm sol som visat sig helgens alla 48 timmar, och med det gett hopp om att våren snart är här. Allt, verkligen allt, blir bättre med sol och värme.
 
Jag började fredagen med att arbeta hemifrån och hann i och med det med ett PT-pass med Fabrizio. Jag var helt död fem minuter in i passet, men Fabrizio peppade mig att köra vidare. Det är just det som är det bästa med personliga tränare, de får dig att göra saker du trodde du inte klarar av. Jag älskar det. Kände mig så himla stark efter passet.
 
Lagom till arbetsdagen sedan var över gick jag inom Business Sweden för att lämna ett paket till Marcus och blev då medbjuden på invigningsaperitivo för deras nya praktikant. Vi gick först till baren mitt emot kontoret, men sedan mötte jag, Oskar och Ulrika upp Anders (som jag lärt känna via Aperitivoklubben) och gick då vidare till Straf. Anders har en tendens att alltid introducera oss för nya drinkar, och denna gång var det en drink som inkluderade chilivodka. Helt ärligt så steg den mig rakt upp i huvudet, och jag fick avsluta kvällen efter det. Inget jag kan rekommendera med andra ord. Men det var riktigt trevligt fram tills dess!

I lördags började jag dagen med att sticka ner till morgonmarknaden vid Parco Baravalle och botaniserade bland allt gott. Jag kom hem med kronärtskockor och Tomino-ost, och vad jag gjorde med det kan ni läsa om ni klickar här. Därefter satte jag mig ute på ett café i Navigli och drack en cappuccino i solen. Det var så varmt att jag fick ta av mig till bara linnet. Då njuter man. Efter en lunch hemma gick jag ut igen. Jag tog en lång vända på stan och insöp så mycket sol jag bara kunde. Dagen avslutade jag med att streama Melodifestivalen, och det var ju verkligen ingen hit...
 
Idag började jag dagen med årets första löppass utomhus. Jag sprang drygt fem kilometer tills jag kom fram till gymmet, där jag avslutade träningen med 30 minuter styrka. Lite mat på det, sedan gick jag återigen ut i solen. Denna gång tog jag med mig min nya bok till Arco della Pace och satt sedan där några timmar och läste i sällskap av en kaffe och hela Milanos befolkning som också ville njuta av solen. Mysigt! Ikväll gjorde jag sushi till middag. Det blev så jäkla bra. In och kolla Citroncest, jag ska snart lägga upp receptet. Buona notte!
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Faster:

Vilken mysig hel! 😘

#2 - - P:

Håller med AK. Puss P

#3 - - Heléna:

Vilka underbara bilder! :)