Non vedo l'ora.

Publicerat i: Milano, Resor asien, countdown, familjeresa, jul, nedräkning, semester, semesterresa, vietnam
På sätt och vis känns det mer än okej att jag inte fick en riktig solsemester denna sommaren. Mina två semesterveckor lades istället hemma i Skåne precis före och efter den stora värmeböljan som härjat på svenskt territorium i år. Men den som väntar på något gott väntar exakt 100 dagar, sedan lämnar jag Italien för en långsemester i Vietnam. Stränderna i Phan Thiet och stadspulsen i Ho Chí Minh (Saigon) ska utforskas och jag ser verkligen fram emot denna resa som blir min första i Asien någonsin. Det första jag gjorde när jag insåg att det skulle bli en resa till Vietnam var såklart att googla vilken mat man inte ska missa. Uppenbarligen ser jag mer eller mindre mest fram emot alla nya smaker som jag kommer få uppleva.
 
Så ja, nu börjar den långa nedräkningen. Kul att ha något att se fram emot, då blir en mörk höst lite lättare att genomlida.
 
#1 - - P:

Asien-premiär för oss också! Puss P