Una visita di nuovo a Stoccolma!

Publicerat i: Milano bilder, bildredigering, december, i love stockholm, milano, stockholm
Det är ett jäkla flängande fram och tillbaka till Sverige för min del i denna period. Nästa vecka åker jag på en snabb tur till Stockholm. I jobbsyfte, men jag hoppas även att jag hinner njuta av en rådande svensk julstämmning. Det är sista chansen jag får detta år eftersom jul och nyår sedan kommer att firas med att göra sandänglar istället för snöänglar, långt långt ifrån Skåneland. Onsdag till torsdag nästa vecka är jag alltså i storstan om det är någon som vill hänga.
 
I övrigt händer inte så mycket just nu, dagarna ser ut som de brukar med jobb, träning och matlagning. Det känns som en transportsträcka till jul väntar, men det finns en hel del avstickare att se fram emot. Dels Stockholmsresan nästa vecka. Därpå väntar en avskedsfest för min ena tyska vän, Stephanie, som ska lämna Milano och flytta till Zürich. Efter det väntar julmys med svenska kompisar, innan det är dags för julmiddag med kollegorna. Sedan kommer Lucia och efter det är det ytterligare en julmiddag med kollegorna - denna gång utan chefen (lite mer festligt med andra ord). Ja, och sedan är det inte många dagar kvar till avresa, och innan dess ska jag försöka trycka in ett eller annat besök på någon julmarknad också. Så, så värst uttråkad tror jag inte jag hinner bli...
 
Nog om det. Jag satt och lekte med bildredigeringsprogrammet och det slutade i dessa bilder. Man kan göra så mycket kul med bilder om man har tid och intresse.
 
 
Idag glittrar jag ikapp med den fantastiska sol Italien bjuder på. Här är kallt, men fantastiskt vackert ju nu. Solen lyser, och luften är så där härligt krispig.
#1 - - MATILDA:

fin du är!

Svar: Oj, tack, vad gullig du är! Ha en trevlig helg!
Louise Laurenius