Una bella Domenica con le ragazze tedesche

Publicerat i: Milano andy warhol, bagels, brunch, california bakery, milano, söndag
Vilken fantastiskt fin söndag vi har haft i Milano. Efter en vecka som varit konstant grå, och fylld med kyla och regn, tittade äntligen solen fram igen, och med den kom också höstvärmen tillbaka (om än bara för en dag, vad vet jag). Det var så skönt att kunna kliva upp ur sängen och inte frysa häcken av mig, så jag firade med en god frukost, sedan gick jag till gymmet och fördrev en dryg timme på löpbandet följt av diverse benövningar. Skönt!
 
Nyduschad och klar mötte jag upp mina tyskor Stephanie och Alexandra för en brunch på California Bakery på Piazza Sant'Eustorgio. Det torget är så himla mysigt! California Bakery serverar typisk amerikansk brunch med bagels, hamburgare och cheese cakes. Jag bröt min laktos- och sockerfria vecka och mumsade i mig en bagel med eggs benedict och lax, och fick massa god spenat till. Efter det var jag så mätt att jag inte orkade trycka ner en bit cheese cake (något jag faktiskt är lite ledsen över, för de ska tydligen vara supergoda där... det betyder återbesök). Efter brunchen var det tänkt att vi skulle gå och titta på Andy Warhol-utställningen på Palazzo Reale, men när vi kom dit var kön alldeles för lång för vårt tålamod att orka med, så vi bestämde oss för att skjuta på det till en annan gång, kanske redan nästa helg. Istället bröt vi upp, Alexandra gick till gymmet, Steph gick hem, och jag tog en vända på stan och tittade på allt julpynt som börjar fylla affärernas alla hyllor. De har börjat sätta upp ljusslingor i stan nu också, och jag längtar tills nästa helg när de kommer tända dem alla - det kommer bli så fint!
 
Ikväll har jag lagat en god linsgryta, och nu väntar en film innan det är dags för sängen. Hoppas ni också har haft en härlig söndag! Ciao ciao!
 
Piazza Sant'Eustorgio.
 
Mums filibaba!
 
Julen är här.
 
De här påminner mig om när jag var liten, men jag kan inte erinra mig om att jag hade en sådan. Kanske hade farmor och farfar en. Eller är det någon julfilm där snöglober är framstående? Jag vet inte. Mysiga är de i alla fall.