Notte con tedeschi e svedesi,

Publicerat i: Festligheter, Milano cantina della vetra, le banque, middag, milano, råbiff, tartare
Igår var jag ute med tyska ligan. Det var planerat att bli en helkväll och vi började med middag på Cantina della Vetra. Jag åt en tartare, och herre Gud vilken skillnad det är på kött och kött. Så gott. Stephanie och Alexandra beställde in en Bistecca och jag höll på att skratta på mig när servitören kom in med den. Hur kan man presentera en köttbit på det viset? Fallos, är det första och enda som passerar i tanken. Vad tänker ni när ni ser bilden nedan?
 
Efter den massiva portionen kött hamnade mina tyskor i matkoma och kände inte riktigt för att gå vidare. Så då styrde jag om mina planer och gick hem till mina svenskor på förfest. På samma förfest fanns Ola som jag gick i samma klass som på ProCivitas. Så himla liten värld. Mitt i natten drog vi vidare till Le Banque, som nog är Milanos svettigaste klubb. Bokstavligen. Jag hade ägnat en dryg timme till att locka håret, och efter att ha dansat hela natten på Le Banques dansgolv, var där inte en enda lock kvar. Ångan i rummet hade plattat ut håret igen. Jag var nog i sängs vid fem i morse, så denna söndag har varit relativt lugn. Men jag har ändå hunnit med både en vända på stan och bakning av biscotti. Och nu väntar mer pyssel i köket för jag ska göra lax och blomkålsmos. Titta in på http://citroncest.blogg.se för recept och idéer.
 
Synd att ljuset skär Stephanie mitt i ansiktet, men här har ni dem alltså. Stephanie, Alexandra och köttsnoppen.
#1 - - Veronica Eriksson:

Du har verkligen en jättefin blogg, hit kommer jag garanterat tillbaka! Keep it up! :)

Svar: Vad gullig du är, tack! Du är välkommen när du vill! :)
Louise Laurenius

#2 - - Josefine Anerland:

Fin bild!

Svar: Tack snälla!
Louise Laurenius