Det är lite märkligt att man i ett av de mest katolska länderna i Europa faktiskt arbetar på Långfredagen. Inte alla företag, men betydligt fler än hemma i Sverige, däribland QRP International. Så det blev ingen sovmorgon för min del imorse, istället fick jag studsa upp som vanligt när klockan ringde 05:52. Det kändes ändå helt okej idag eftersom jag har en resa hem till Sverige att se fram emot. Faktum är att jag alldeles strax ska stämpla ut för att bege mig till Malpensa Aeroporto.
 
Idag har dessutom varit en rolig dag på jobbet. Efter vårt månatliga Team Meeting bjöd chefen alla på Prosecco för att fira min och Justynas första införsäljning till den danska (jag) och Polska (Justyna) marknaden. Roligt att leverera och roligt att bli uppskattad för det. Jag kommer mer och mer in i arbetet här och tycker det är riktigt kul. Att få så mycket ansvar som jag fått med en gång sätter verkligen press på mig, men jag har insett att jag är en person som jobbar bättre mot deadlines. Dessutom har jag insett vikten av listor. Att skriva checklistor och kunna bocka av saker som jag får gjorda är bra både för strukturen, men också för den mentala biten. Man känner att man faktiskt får saker uträttade när man får strycka dem från listan. Förstår inte varför jag aldrig anammade detta koncept på Handels. Nåväl.
 
Sverige, jag är på väg!