Buona festa di mezz'estate!

Publicerat i: Milano como, flädersaft, italien, italy, jordgubbar, jordgubbstårta, kollegor, midsommar, midsommarkrans, milano, qrp, sverige, tradition
Jag har blivit så Sverigefrälst på sistone, något jag egentligen aldrig varit förrut. Tidigare har jag alltid längtat bort till nya äventyr, men nu inser jag mer och mer för varje dag som går att Sverige är för bra för att försakas. Kanske har denna känsla eskalerat nu för att det är sommar och allt blir så mycket bättre på sommaren. Att se uppdateringar från mitt vackra Skåne, från nationaldagsfirande och dagens midsommarfirande gör att jag längtar hem lite extra. Inte så att jag sitter och gråter, var inte oroliga. Men det är bara så fint att jag kan känna mig så stolt över mitt hemland.
 
Jag var uppe med tuppen idag för att hinna med att binda en krans och fixa det sista till min jordgubbstårta som jag skulle ha med till jobbet. Eftersom jag inte kan vara hemma och fira, så tog jag med mig firandet till kontoret. Blommorna till kransen hade jag köpt i mataffären, då vallmo- och blåklintsängarna lyser med sin frånvaro i centrala Milano. Kransen, tårtan och flädersaften var mer än uppskattade bland mina kollegor. De är så gulliga och genuint intresserade av Sverige. Det kanske också är en bidragande faktor till min stolthet.
 
Jag hoppas ni får en helt fantastisk dag tillsammans hemma på kusterna, på landet, i skärgårdarna, i ladugårdarna, i trädgårdarna, i parkerna - var ni än kommer att fira. Glad midsommar på er mina godingar!
 
 
 
 
#1 - - Ammi Hansson:

Glad midsommar Louise, jag blir så glad av din blog. Ända sedan din pappa Ivar be.rättade för mig om den så följer jag dig, beundrar rar din styrka och livsglädje. Återigen en riktigt glad midsommar önskar Ammi(Marcus, Jockes och Filip Hanssons mamma)

Svar: Glad Midsommar Ammi! Pappa berättade att du ibland tittade in här, vad roligt! Hoppas du och familjen får en supermysig dag tillsammans! Stor Kram!
Louise Laurenius

#2 - - P:

Vilken vacker midsommartjej Borde vara med i något reklamblad för Sverige.
Puss p