Som vissa av er vet så har jag lite problem med min ugn i lägenheten i Milano. Den fungerar helt enkelt inte. Eller, det kanske den gör, men jag har endast lyckats värma den till 60 grader, vilket alltså innebär att den är värdelös. Så föreställ er min lycka idag, då jag var ute på lunchpromenad, hamnade på bokavdelningen på La Rinacentre och hittade boken Semplicemente Crudo - en bok med massa recept och inspiration på mat som inte ska tillagas. Helt perfekt för mig. Massa olika versioner på tartarer, carpaccii, råsallader och spännande efterrätter. Det blir definitivt kvällslitteratur ikväll, jag är så himla sugen på att börja härja i köket igen, men efter ett halvår med mest sallader till lunch och middag har motivationen börjat tyna. Det får det bli ändring på. Nu!

 
#1 - - P:

Blir säkert något kulinariskt!
Puss P