Igår fick jag finbesök i Milano. Min gode vän André, som jag pluggade tillammans med de två första åren på Handels, var nämligen i Italien tillsammans med flickvännen Kristin (som också pluggat på Handels, men ett annat program). André har en syster som tycker om att åka skidor lika mycket som han själv gör, och när nu hon har fått barn har hon och familjen lagt mamma- och pappaledigheten i Champoluc och i Österrike. En månad på varje ställe. Drömmen. Det ska jag också göra när jag någon gång i framtiden får barn. André och Kristin har i alla fall varit och hälsat på dem i helgen och innan de sätter sig på planet mot Sverige idag svängde de alltså inom mig för lite kvalitetshäng. Superkul att se dem, om dock för en väldigt kort stund. Jag jobbar ju hela dagarna, men igår när jag kommit tillbaka till Milano med tåget mötte jag upp de båda. Vi svängde inom Billa för att handla parmesanost (ett måste att ta hem till Sverige när man varit här). Därefter gick vi hem, pratade över ett glas Prosecco och så bokade jag bord på en av mina favoritrestauranger i mitt område: Cantina della Vetra. Det är en klassisk italiensk restaurang, ett mellanting mellan fancypancy och en enklare Trattoria. Personalen är fantastiskt, framförallt hovmästaren. Och så serverar de förstklassiga italienska rätter. Igår åt både jag och André grillad tonfisk på en bädd av ratatouille med pistagesås och potatischips. Till det drack vi en Chianti Classico och så avslutade vi hela alltet med Tiramisù och Limoncellosorbet. Oj, tänk om alla måndagar kunde te sig på detta vis.


Jag fick en fantastiskt fint inslagen present. Fast innehållet var ännu bättre - olivolja med peperoncinosmak. Ska genast börjas användas.


Hej hej från restaurangen. (Pappa, du får plocka fram dina gamla glasögon om du vill vara lika trendig som André).


Skulle kunna äta detta alla dagar i veckan.