Un altra cena di natale con carissimi colleghi!

Publicerat i: Milano como, italien, jul, jul i milano, jul2013, julbord, julgodis, julklappar, lekar, milan, öl
Igår var det alltså dags för julmiddag med mina kollegor hemma hos Ermalda i Erba, och vilken kul kväll det blev. Det är så lättsamt att umgås med denna internationella grupp, italienarna bidrar med högljudda konversationer och viftande kroppsrörelse, och vi andra hänger på så gott vi kan. Igår fick jag Elena att gråta av skratt när jag trodde jag helt korrekt hade anammat en italiensk gest, men då det i verkligheten bara såg helt katastrofalt ut. Missförstånd i Italien är inte bara muntliga, utan också kroppsliga. 
 
Vi hade alla tagit med oss något att äta och vi hade ett dignande julbord fyllt med köttbullar, parmigiana di melanzane, lasagne, pasta al forno, foccacia, torte salate, pizza, såser, belgisk öl, panettone, biscotti... you name it.Men trots detta blev det inte det där vanliga överätandet som vid ett normalt julbord. Istället tog Ermalda med sig alla rester till kontoret idag, så det blir en god upprepning på dagens lunch.
 
Efter vi hade ätit var det dags för julklappsutdelning - vi hade alla en hemlig person att ge och få en julklapp till/från. Jag gav örhängen till Eliana och fick en kokbok och ljuslycktor av Camilla, vilken perfekt present! Efter det spelade vi foosball och lekte lekar som halvt spårade ut. Jag och Justyna åkte tillbaka till Milano tillsammans med Maarten och hans fru och jag var inte i säng förrän runt 02. Sedan uppstigning fem timmar senare för en ny arbetsdag. Tur det är den sista innan långledighet, och ännu mer tur att chefen redan tagit semester. Lugnt på kontoret med andra ord.
 
 
 
 
 
 
 
Elena i sin berömda chef-immitation.
#1 - - P:

Verkar ha varit en höjdare! P