Är det något jag vill göra nu när det börjar närma sig jul så är det att baka. Därför är det så otroligt frustrerande att jag inte har en fungerande ugn i min lägenhet i Milano. Dessutom är det ett mindre projekt att hitta de rätta ingredienserna till det svenska julbaket här, så vid närmre eftertanke är det inget jag vill dyka ner i precis nu. Just en sådan här sak - att inte få baka och pyssla i köket - får mig verkligen att längta hem till mina pärons kök där skafferiet alltid är fyllt till bredden med alla mjölsorter, fröer och kryddor du kan tänkas behöva (ja, för mamma är ett lika stort fan av att knåda deg som jag är). Min biljett hem till jul är bokad och jag landar på Kastrup sent den 21 december. Detta innebär att jag sedan har två dagar på mig innan det är julafton - och då jäklar i det blir det intensiv bakning. Jag vill göra Rocky Road med massa choklad i. Seg knäck och smarrig fudge. Fikonmarmelad och knäckebröd till julens ostar. Saftiga lussebullar med kesella. Italienskinspirerande saffransbiscotti med pinjenötter. Skurna pepparkakor och och vit chokladtryffel...
 
Ja, sedan ska det ju ätas upp också! Är det någon som vill komma och frossa i mellandagarna?
 
#1 - - P:

Du är lika go´ som dina kakbak!
Puss P

#2 - - Philippa:

Jag kommer!!

#3 - - Faster:

Wow, ser fantastiskt ut!!! :) Ha en härlig helg ihop m päronen! Kram