Non sono un maratoneta ma corro comunque!

Publicerat i: Milano, Träning/Hälsa gym, löpband, milen, regn, springa, träna, väder
Sedan jag kom tillbaka från Florens i söndags har det konstant vräkt ner regn i Milano. Så himla tråkigt. Jag tappar verkligen lusten när allt hela tiden är så grått. Och i Milano blir det liksom extra trist, för här är till och med husen gråa vilket förstärker det depressiva intrycket. Nåväl, inte mycket att göra men jag hoppas det klarnar upp så fort som möjligt för imorgonkväll kommer mamma och pappa och det hade varit trevligt om de fick se Milano från den ljusa sidan.

Vad som däremot funkar i alla väder är att gå till gymmet. Efter att ha tagit tre dagar ledigt från löpband och fria vikter var jag igår tillbaka där jag mår som bäst. Och det visar sig att man ibland behöver ta några dagar ledigt från träningen för att hitta sin energi igen. Igår sprang jag nämligen milen innan klockan slagit åtta och det kändes som att jag hade kunnat springa lika mycket till om det inte varit så att jobbet väntade. Underbart med sådana dagar. Jag vet att min miltid kanske inte är så imponerande för många som har gjort löpning till sin grej, men för mig personligen är 56 minuter något jag är mycket nöjd med. Och jag ska kämpa för att pressa ner tiden ytterligare några minuter under resterande månader i Italien.

Förresten. Har min meny till höger försvunnit och lagt sig längst ner på sidan i era webbläsare? Den har nämligen gjort det på min jobbdator, men ser ut som vanligt på min privata. What to do, what to do? Perfektionisten i mig lider av att bloggen inte ser ut som den borde...
 
#1 - - Elin:

För mig ser bloggen bra ut, menyn sitter där den ska! :)