På tal om Florens; hur fantastisk är inte denna målning av konstnären Luke Andrews? Jag tycker den är otroligt fin. Ponte Vecchio till vänster och Oltrarno som speglar sig i Arnon till höger. Jag tycker tavlan påminner om något, men jag kommer inte på... jo det gör jag faktiskt. Kommer ni ihåg det där barnprogrammet som gick när man var liten, där introt liksom var ett modelltåg som gick runt ett litet berg, genom små byar. Jag kommer inte på vad det heter. Kanske var någon slags sagostund. Äh. Jag kanske framstår som en virrepanna nu, men det är det programmet som kommer upp i huvudet när jag ser denna bild. Konstigt hur hjärnan kopplar ihop olika saker. Anyway. Här kan ni hitta fler av Mr Andrews verk.

#1 - - Frida:

Vet precis vad du menar och introt till Supertramp's "Rudy" låter precis som melodin från det barnprogramet när tåget åker kring berget, check it out!