Jag lämnade jobbet lite tidigare idag för att hinna med bussen hem till Skåne. När jag gick på bron över motorvägen, tittade jag nedåt och såg bilarna hopa ihop sig framför mig. Midsommartrafik. Kul bussresa hem. Det tog en timme ner till södra Kungsbacka. Men det visade sig att det var en olycka, så efter den lättade trafiken. Tur det, jag hade fått ett mindre utbrott annars.

Men hem kom jag och hemma är jag nu. Hemma. Smaka på det ordet. Jag är hemma på så många ställe nu, men hemma hos mamma och pappa kommer alltid vara mest hemma. Även om de inte är fysiskt närvarande i huset nu då de bytte plats med mig för midsommarfirande på Kärringön. Jag lämade i alla fall väskan innanför dörren och begav mig direkt ner till mitt livs oas. Borstahusens hamn. Dit går jag alltid när jag är hemma. För att insupa solens ljus och lyssna till vattnets lugnande brytningar. Tänka på dåtid, nutid och framtid. Jag älskar det stället. Mer än jag kan beskriva.

#1 - - Karin:

MEN Vad fina bilder, vill hoppa in i dem:))

Glad midsommar:)

#2 - - p:

Mest hemma! Det värmer. Borstahusen är en fantastisk plats! Älskar dig!!!
P