Det finns en italiensk oas i Göteborg. Eller det finns egentligen flera inom samma område och tillsammans bildar de nästan ett Little Italy i Linné. Idag var jag på Bar Italia eftersom längtan efter en italiensk caffé macchiato blev för stor. Bara några minuter därifrån ligger Lasagneria som severar fantastisk lasagne och dolci av olika slag. Trattoria Contori ligger några steg därifrån och vill man ha italiensk glass, ja då kan bege sig till Pinkbär Glass & Juice på Linnegatan (deras glass kommer aldrig att kunna mäta sig med Vivolis, men hey jag begär inga stordåd - bara bra försök). Vilken tur jag har som har en del av Italien bara runt knuten.

Idag köpte jag dessutom min alldeles egna moccabryggare. En Bialetti Moka Express. Precis vad jag viljat ha sedan dagen jag började dricka kaffe. Och den fungerade precis lika bra som jag hade hoppats på. Jag fick intruktioner i affären så att jag inte skulle lyckas med manövern att spränga bryggaren - den risken finns nämligen. Jag klarade mig dock och fick därmed ytterligare en god kopp kaffe idag.

#1 - - Renée:

Kaffebryggaren får vi prata mer om, verkar spännande.

Kramar