Igår körde världens-bästa-pappa-som-ställer-upp-i-alla-lägen från Landskrona till Göteborg med hela mitt flyttlass. En fullpackad bil, som inte riktigt räckte till, utan vi fick köra fram och tillbaka mellan Kungsbacka och Göteborg två gånger för att få med oss allt. Dessutom var vi inom ett fullsmockat IKEA och ett oändligt stort ICA Maxi. Men nu har jag nog allt jag behöver och jag börjar verkligen komma i ordning i min nya lya.

På ICA Maxi genomfördes storhandling med råge. Jag handlade bland annat 1,6 kilo nötfärs. Hälften av den använde jag ikväll för att göra grym köttfärssås. Morötter, champinjoner, crème fraiche, krossade tomater, en massa kryddor (däribland superchili från Florens), kalvfond och icke att förglömma rött vin, fick göra färsen sällskap. Mums vilken god sås. Toppad med ricotta och parmesan och denna måndagskväll blev plötsligt superlyxig! Dessutom har jag nu matlådor i en oändlighet.