Världens tråkigaste bild, men det är en inblick i mitt liv just nu. Det är Lagrange-derivator och Cobb-Douglas-funktioner. Nyttomaximeringar och budgetrestriktioner. Rena grekiskan. Bokstavligen. Jag tror Mikroteorikursen tar priset i användning av delta, epsilon, theta, lambda... och alla andra grekiska krumelurbokstäver. Jag tycker egentligen detta är riktigt intressant, men arbetsbördan i samband med Ekonometrin gör det lite outhärdligt.

Min kursbok bjuder i alla fall på en del intressanta kommentarer. Till exempel den här "Lisa prefers consuming a balanced diet of 10 burritos and 30 pizzas...". Det känns som att den kommentaren skulle kunna vara källan till USAs största samhällsproblem. Om man tycker den dieten är balanserad så är ju fetman ett faktum. Ett annat exempel är "If the price of garlic triples, your purchasing power is hardly affected (unless perhaps you are a vampire slayer)". Rätt komiskt att slösa radutrymme med att skriva om potentiella vampyrslaktare. Men det gör det sannerligen lite roligare att läsa vidare, man vet aldrig som väntar på nästa blad!

#1 - - Frida:

Fy fasen vad jag kan sakna det där! :)

#2 - - M:

Jag beundrar dig, att du fixar det. Jag, som egentligen gillar siffror, tycker det verkar urtrist. Men det är ju tur att tycke och smak är olika. Kämpa på!

Älskar dig!