Sono con Casa!

Publicerat i: Milano
Timbuktu är en väldigt smart man. Sedan han skrev texten det löser sig, det gör det alltid har jag använt det som mitt motto. För det gör ju det, så länge man inte ger upp och så länge man lägger ner lite själ i sina projekt (jag stavade precs projekt progegt, har nog svettats bort min förmåga att stava). Anyway. Det har löst sig för mig och jag är nu med lägenhet. Den är fruktansvärt dyr, men jag betalar för läget. Jag bor hellre där jag känner mig säker än någon annanstans. Safety first. Lägenheten har plats för besök, så se nu till att komma och hälsa på mig. Och göd mig. För jag kommer inte ha råd med mat efter jag har betalt hyran. Haha. Jag skrattar, men det är nästan sant. Haha. Igen.
 
Ikväll ska jag möta upp Claudia, tjejen som bor i en av lägenheterna jag har kollat på. Det är dags för den första aperitivon i Milano. Ser verkligen fram emot det. Har mer eller mindre bara ätit glass till middag de senaste dagarna. Pistageglassen jag fick igår var sänd från Heaven. Magisk.
 
Tre bilder ska ni få sen måste jag lämna caféet och fixa frukost till imorgon innan de stänger. À presto!
 
En gullig liten svan välkomnar mig. Bakom mig har jag en balkong alldees för mig själv. Inte så inbjudande att sitta på kanske, men utsikten på innergården är super!
 
Det här är mitt vardagsrum med moderna och antika möbler om vartannat. Soffan var så ful, så den täckte jag med ett lakan. Tro mig, det blev en förbättring.
 
Jag har en stor spegel där jag ska öva mig på att fota egobilder som den bloggerska jag är.
 
#1 - - Philippa:

Grattis till boendet!

#2 - - P:

Den ser ju riktigt trevlig ut. Skönt att du kan slå dig till ro med boendet fixat. Nu väntar jobb och att utforska Milano. Puss

#3 - - Alex:

Så mysigt!! Super snyggt halsband ;)