Typisk Berlusconishow på TV ikväll. Sex tjejer ska dansa, berätta ett litet skämt och ha på sig så kort kjol som möjligt. För detta får de poäng och vart det leder står skrivet i stjärnorna. Ska också tilläga att informationen under varje tjej består av tre saker. Deras ålder. Deras längd. Samt om de är i ett förhållande eller inte. Det gäller att fokusera på det viktiga i livet...
 
Men över till något som är viktigare för mig. Mitt lägenhetsletande. Jag var bara på en visning idag. Trodde jag hade fler, men tydligen hade jag klämt in de flesta igår. Övriga är i nästa vecka, och jag kan troligen inte vänta så länge, för jag måste ge ett besked till de jag redan sett. Lägenheten jag var i idag var faktiskt helt okej. Liten. Men lagom för mig. Den låg också helt okej. En parallellgata till Ripa di Porta Ticinese vilket är området i Navigli där det händer roliga saker om natten. Dessutom nära till Lidl och till spårvagnen som tar mig direkt till jobbet. Så just nu lutar det åt den. Där är dessutom en bäddsoffa som bokstavligen bäddar för besök (Karin, en likadan som i Florens, du kommer känna dig så hemma om du kommer och hälsar på). Bra.
 
I övrigt börjar jag bli expert på tunnelbanesystemet här. Det är väldigt smidigt, men dessvärre lär jag ju mig inte gatorna om jag hela tiden ska åka tunnelbana. Därför har jag spenderat även denna dag med att promenera en massa. Jag har hittat massa bra ställe. Även om det hela tiden sker en intern jämförelse i min hjärna mellan Florens och Milano så tycker jag ändå att Milanos anseende som ful stad inte riktigt stämmer. Det finns massa fina gator och mysiga hörn även här. Jag börjar dessutom inse att det inte är rättvist att jämföra med Florens, för Florens är i en klass för sig själv. Jag är säker på att alla som inte varit i Florens tycker Milano är fantastiskt, så därför får jag börja tänka lite på det viset även jag.
 
Comunque, Firenze resta per sempre come la mia città preferita in Italia.
 
Jag tog en vattenpaus på Piazza del Duomo idag. Fortfarande rätt folktomt, även turisterna väljer bort staden i denna värme. Duomen ska ni få se när jag har systemkameran med mig, den förtjänar mer än en mobilbild. Fantastisk vacker.