Igår åt jag den godaste pizzan hittills i Florens. Runt hörnan från Piazza Santo Spirito ligger Gustapizza och här erbjuds man både fantastiskt god och billig pizza samt en autentisk italiensk middagsatmosfär. Till Gustapizza går man inte om man är ute efter en fancy middag, däremot om man gillar mat, rörelse, människor och livliga konversationer. Pizzabagarna charmar varenda tjej i lokalen med hjärtformade pizzor (I feel so special) och vill inte ha ditt beställningsnummer när du hämtar din färdiga pizza, utan ditt telefonnummer. Gott var det i alla fall. Med råge. Efter Gustapizza gick vi vidare till Volume. Älskar denna bar. Underbar stämning, bra klientel, goda drinkar. Och igår även livemusik, vilket är ett stående inslag ett antal dagar i veckan. Friday at its best!


Jag åt en pizza med kalkon, pesto och mozzarella. Yummy in my tummy.


Annes pojkvän är på besök från Tyskland.


Ser ni vad blond och fin jag är? Jag hittade en svensk frisör här i Florens och i förrgår var jag hos henne i tre timmar! Hon var så noggrann och duktig och jag blev av med min fula utväxt. Dessutom fick jag svenskrabatt. Hejja bra kundservice.