Puh. Denna dag har verkligen varit dödens dag. Lämnade lägenheten klockan 9:30 imorse och kom hem 19:03. Vi är normalt sätt bortskämda med att behöva vara i skolan relativt få timmar, men idag hade vi utökade lektioner. Dessutom startade jag dagen med en presentation i min kurs Policy of Globalization. Den gick smärtfritt, så inget att klaga på där egentligen. Men. Det värsta är att plugget inte är över än på ett tag. Jag måste göra en ny presentation till nästa vecka då jag ska vara del av en konferens på ämnet International Coperation and Human Development. Ingen rast ingen ro.

För att orka med kvällens plugg bjöd jag precis mig själv på godaste måndagsmiddagen på länge. Det var så gott att jag kände mig alldeles tom när jag insåg att där inte var mer mat på tallriken. Trots att jag var full i magen. Ett bra betyg till mig själv med andra ord. Om ni vill göra som jag så är instruktionerna som följer:

Ta köttfärs lagom till en biff. Blanda med fetaost och soltorkade tomater. Stek i olja. Skär ner aubergine, champinjoner och sparris. Stek i olja. Salta. Servera allt tillsammans med ricotta-och-röd-pesto-kräm. Toppa med parmesan. Pronto!

#1 - - M:

" Så d-a gott det ser ut" tänkte jag. Det får vi prova i jul. Fint att redovisningen kändes bra. Du är så duktig!

Jag blev plötsligt ledig igår, vi hade ingen el efter söndagens storm så eleverna fick gå hem. Kändes lyxigt att kunna motionera mitt på dagen och hinna med att baka bullar en vardag. Men idag har vi jobbat som vanligt.

Kramar