I onsdagskväll åkte jag och mina Skånetjejer ner till Malmö och åt på T.G.I. Friday's. Mycket gott och massa folk på stan eftersom det nu också är Malmöfestival. Vi konstaterade dock att vi är för gamla för festivaler och åkte istället hem till Alexandra när vi var mätta. Filmen Country Strong med Gwyneth Paltrrow fick avsluta kvällen.

Besöket i Malmö gav mig dock mersmak, det var så länge sedan jag tog mig en shoppingtur där, så igår åkte jag ner igen. Själv, för det är då jag shoppar som bäst. Och nu måte jag visa er gårdagens bästa inköp. Mina nya skor. Precis ett sådant par dojjor som jag inte visste att jag letade efter men insåg behovet när jag väl såg dem. De är så snygga. Så sköna. Och jag kommer leva i dem hela hösten. Må det bli en perfekt känga-höst i Florens.


Perfekt slitna. De kommer från Clarks och jag köpte dem på Jerns på Hansacompaniet. Om någon undrade.