I brist på träningskort och bra joggingväder får jag lägga träningen på hemmaplan istället. Och det går faktiskt helt okej så länge som jag har tillgång till inspiration från olika hemsidor, appar och YouTubeklipp. Igår följde jag dessa två pilatesklipp och idag... idag har jag ont. Det känns som att Rocky Balboa har boxat mig tusen gånger i magen. Träningsverk utan dess like. Underbart, och alldeles förfärligt på en och samma gång. Jag kan verkligen rekommendera Pilates som träningsform. Jag utövade det mycket när jag bodde i USA och när jag kom hem till Sverige igen fortsatte jag lite då och då med en video som jag faktiskt hade köpt på TVShop (I know...TVShop... men man ska testa allt minst en gång eller hur?). Pilates tränar kroppen på ett helt annat sätt än vad vanliga gymövningar gör, och eftersom variation är bästa sättet att förbättras och bygga muskler så är det inte helt fel att slänga in ett Pilatespass lite då och då. Tjejen nedan har kanalen Blogilates på YouTube, så det är bara till att titta in och sätta igång. No turning back.