Internet är ett fenomen. Google är ett annat. De skapar lika många problem som de löser. Ikväll har jag pysslat med att försöka ändra layouten på min blogg vilket har fört in mig på lite halvskeptiska internetsidor. Vilket i sin tur gav mig en lite för tidig födelsedagspresent i form av en trojansk häst och andra inte-så-välkomna virus. Panik! Vad fan gör jag? Jo, då kommer vi till det här med att om man bara vet vad man ska söka efter så finns det en lösning till precis alla problem. Och lösningen levereras via Google. Denna gång tackar jag GeekPolice.net för en väldigt pedagogisk framställning om hur man tar bort det falska MS Removal Tool jag lyckades ladda ner genom att dubbelklicka en gång för mycket på fel knapp. Genom en massa kommandon verkar min dator vara frisk igen och jag kan nu somna med lugn i själen. Och vad gäller layouten på bloggen? Ni får stå ut med den gamla ett tag till...
#1 - - Nyhetsbilder:

Adminlås datorn, d.v.s. sätt ditt konto som begränsad användare. Då kommer du varken kunna installera trojaner eller program oavsiktligt. När du ska installera ett program loggar du in på adminkontot, installerar och loggar ut igen.

#2 - - Nyhetsbilder:

Du var för snabb med att läsa min kommentar med. Du ska INTE vara inloggad som admin.

#3 - - Johanna:

Säg bara till när du vill ha hjälp med bloggen så fixar jag det i ett naffs!! ;)