Idag damp nya numret av Vagabond ner genom brevinkastet. Och efter allt plugg var det riktigt skönt att få läsa något annat än en massa formler. Ännu bättre blev det eftersom de hade med ett reportage om området Trastevere i Rom. Där var jag i somras, och det var med ett leende jag läste allt som skribenten skrev. Små detaljer som kanske merparten av turister går förbi hade snappats upp och när han skrev om restaurangen som "är emot krig och turistmenyer" gjorde mitt hjärta en liten frivolt. För just den restaurangen gick jag också förbi. Dessutom hade han skrivit om Freni e Frizioni - garaget som nu är ombyggd till en bar där de serverar grym aperitivo. Omgiven av så nära äkta italiensk miljö man kan komma, med kullerstenstorg och utsikt över Tibern. Åh, vad jag kände mig hemma när jag läste det där reportaget. Älska Rom.