Bailando!

Publicerat i: Festligheter
Gårdagen var bäst. Började aningen segt, med lång sovmorgon. Lagom tills det att jag var redo för att bege mig ut i det fina vintervädret lade Nathalie ut en kontaktannons på facebook där hon efterlyste sällskap för mys på stan. Jag var inte sen att svara och en stund senare möttes vi upp på Le Petit Café i Haga där vi pratade bort x antal timmar. Haga är så mysigt på vintern med sin julmarknad.

Kvällen spenderades tillsammans med Cecilia, Eric och hans vänner på La sombrita. Vi åt tapas. Det dök upp 27 tallrikar på vårt bord, alla fyllda med diverse godbitar. Serranoskinka med färskost, kryddiga korvar, musslor, vitlöksfrästa räkor, baconlindade dadlar, halloumiost... you name it. Lagom till vi hade ätit klart joinade Nathalie oss och vi beställde in mer vin för att hålla henne sällskap medan hon åt. Plötsligt fick vi ett infall att vi skulle gå på Salsaklubb och helt plötsligt stod vi där. Jag blev uppbjuden av en salsadansande japan som lärde mig grunderna. Det. Var. Så. Jäkla. Kul. Nathalie och jag börjar på nybörjarkurs nästa termin! Efter salsadansandet, sprang vi vidare i kylen till Halta Lotta. Tog en drink, och dansade oss vidare till Nef. Där vi, surprise, dansade oss varma genom natten. En kväll i dansens tecken med andra ord. Love it! Och jag måste säga att Nef är Göteborgs bästa uteställe. Otroligt skön musik, inte bara en massa kommersiellt NRJ-tjafs!


Kass bild, men ett överfyllt bord. Mums!