Nu har min goda vän Alexandra anmält min blogg till någon tävling så nu känner jag pressen. Nu måste det presteras och presenteras inlägg på denna blogg, annars kommer det aldrig leda någonstans.

Jag kan ju börja prata om svenskars favoritämne: Vädret. Nu är det riktigt kallt. Tror inte det har varit över 8 grader någongång idag. Så nu är det nästan bud på att ta fram tjocka vinterjackan. Känns inte helt okej att göra det när en del fortfarande går i t-shirt utomhus, men jag är hellre varm än följer andras exempel.

Idag har jag och Alex varit runt i Helsingborg, på Väla och i Landskrona och gjort en massa ärenden. Tänk vad mycket roligare saker blir att göra om man är två. Jag uppskattar i alla fall sådana stunder. Och så fick jag en anledning att hoppa över pluggandet av italienska trasitativa och intransitativa verb. Någon som vet? Nä, trodde inte det heller. Tror inte ens sådana verb finns i svenska språket.

Hemma i La fick jag äran att hjälpa Alexandra med storstädning av hennes lägenhet. Damsuga blev min uppgift. Fick ställa in det tänkta träningspasset efter det. Att damsuga 350 kvadrat tar fan på krafterna. Fast riktigt 350 kvadrat var det i och för sig inte, jag begränsade mig till nedervåningen!

Väl hemma i ensamheten (mamma och pappa åkte till Tyskland idag...yeees! Husert är mitt restan av veckan) rotade jag runt i pappas verktygslåda och hittade en hovtång och en hammare. Sen kände jag mig väldigt maskulin när jag fixade till hyllplanen i min CD/DVD-hylla. För att kompensera det flödande testosteronet (eller?) bestämde jag mig för att måla naglarna. Jag ska nu göra det för tredje gången då jag hela tiden sabbar lacket så fort det är målat. Hittar alltid på något jag måste använda händerna till. Men nu har jag satt på en film, så nu ska jag nog kunna sitta still.

Detta var en dag i mitt liv. Kul va? Jag känner att detta inlägg verkligen bäddar för intressepilar. men jag vet inte rikgit hur jag ska inrikta min blogg. Ska jag skriva om mitt liv varje dag, eller ska jag skriva bara de tillfällen jag verkligen känner för det?

Jaja, det får bli en senare frågeställning. Nu väntar film och nagellack på mig!
Ci sentiamo!
#1 - - Anne-Lie:

Du får tala om vart vi går in och röstar på din blogg.