Äpplet nästa

Publicerat i: Resor
Idag tror jag är den bästa dagen på länge. Vet ni varför? För att jag har precis heeeela New York-resan framför mig. Imorgon kommer väckarklockan att ringa klockan 04:00, sen är det avfärd mot Kastrup någon timme senare. Därefter är siktet inställt på bästa stället på jorden. Jag har nog lite svårt att förstå att jag imorgon kommer stå på en aveny igen, omgiven av skyskrapor och gula taxibilar. Det finns få saker som framkallar de känslor jag får när jag är i New York. Det är kärlek med stort K. Dock känner jag mig lite vemodig för nu har jag gått och längtat så länge och så kommer det vara över hux flux. Tiden går som sagt fort när man har roligt. Men jag ska ta vara på varje sekund. Jag ser till och med fram emot att få spendera tid på Kastrup innan avfärd. Gillar Kastrup starkt. Flygplatser överhuvudtaget är mysiga. Folk är glada. Glada för att resa, glada för att komma hem. Glada för att möta upp en gammal vän, glada för alla andra är glada. Det är en positiv plats och det smittar av sig. Vi kommer ha det kanon Alexandra. New York - vi ses snart!