Imogen Heap

Publicerat i: Musik/Böcker
Det bästa med min iPod är Shuffle-funktionen, för då lyssnar man plötsligt på låtar som man sedan länge har glömt bort att man har. Och idag innebar det att låten Hide and Seek med Imogen Heap uppenbarade sig igen efter en väldigt lång tid. Jag kan inte förstå att jag överhuvudtaget glömde bort denna låten - det är en av mina absoluta favoriter. Första gången jag hörde den sa jag till mamma att den låten ska jag ha på min begravning. Och där var det samtalet avslutat. För mamma ville inte prata om min begravning. Men i alla fall. Varje gång jag numera lyssnar på låten så blir jag totalt lugn i själen...
Har länkat till videon på you tube. Men kolla inte på den, för den är lite märklig. Lyssna bara på låten.

http://www.youtube.com/watch?v=5cpSv2mNhhc

Vad gäller Imogen Heap så är det fler låtar än Hide and Seek som är värda att lyssna på. Hennes musik är helt fantastisk. Den skiljer sig från mängden. Goodnight and go, Headlock och Loose ends bara för att nämna några låtar. Köp hennes album Speak for yourself och skaffa dig egna favoriter.