Något som jag konstant tänker på när jag läser HD på morgonen är hur innehållet skiljer sig mellan de olika lokalsidorna. Alla sidor, oavsett om de kommer från Landskrona, Svalöv, Bjuv eller någon annan av Nordvästra Skånes städer, innehåller mestadels negativa nyheter. Alla. Med ett undantag - Båstad. Jag har fan aldrig läst om en negativ händelse i Båstad. När det står om gängbråk i Landskronadelen står det om konstnärer på Båstadsidorna. När det står om stölder i Svalöv står det om pensionärsträffar i Båstad. När det står om mord i Helsingborg står det om någon gammal dam som ska få en väg uppkallad efter sig i Båstad. Aldrig något negativt. Och det måste ju vara helt underbart för Båstadborna. Ska jag någon gång i framtiden skaffa familj, vet jag i alla fall vart jag ska flytta. För i Landskrona är det ju tveksamt om man vill uppfostra sina barn. Inte så som det ser ut nu. MEN, då ska jag också säga att jag verkligen tror att Landskrona är på väg mot ljusare tider...