Nortlander KickOff

Publicerat i: Louise
Var i helgen i Danmark på Kick-Off inför den kommande säsongen nere i Alperna. Det var hur kul som helst att träffa alla igen. Det är synd att vi alla bor så utspritt i Sverige och Danmark, för dessa människor är verkligen personer jag vill umgås mer med.
Lördagen började i alla fall alldeles för tidigt. Klockan ringde 04.15. Något som inte alls uppskattades. Framför allt inte då jag inte gick och la mig förrän 01.30 samma dag. Smällar man får ta. Gjorde mig i ordning, sen körde min underbart snälla mamma mig ner till Malmö, där jag tog tåget till en av mina favoritstäder - Köpenhamn. Spenderade dock ingen tid alls i Köpenhamn, då Kick-Offen ägde rum i en scoutstuga en timme längre norrut. Yeah! Haha. Men whatever. Är sällskapet rätt spelar inte platsen någon större roll. Dagen gick och på kvällen hade vi - tro det eller ej - grisfest. Eller jag vet inte riktigt vad som kännetecknar en grisfest, men vi grillade två stora grisar. Det var det jag ville ha fram. Vet inte riktigt vad jag egentligen tycker om det. Groteskt kanske. Och inte särskilt gott. Men vi var alla megahungriga, så grisarna gick åt. Det blev inte mycket till fest om man ska jämföra med hur vi hade det i Frankrike. För vi var inte bara hungriga, vi var trötta också. Men jag kan verkligen inte säga att vi hade tråkigt för det. Natten spenderades i ett litet rum med fyra sängar som sju personer delade på. Trångt och mysigt. Och många skrattanfall framförallt på grund av Viktors historia om Elofs fotsvett. Svårt att förklara... Söndagen kom och gick och till slut var det dags att säga hej då till stockholmarna och norrlänningarna på Kastrup. Jag tog tåget hem och så hade den helgen gått. Allt som allt en mycket trevlig tur.
Tyvärr tog jag bara 3 bilder, varav två är på Jens - nu och då. Otroligt komiskt för alla som känner Jens...

image132