Copenhagen by car

Publicerat i: Louise

Det var en lång dag igår.
Började dagen tidigt med att hämta Eric och Maria för att sedan agera chaufför åt dem ner till Kastrup. När jag väl lämnat dem vid planet som skulle ta dem till London, gick jag och köpte mig en kaffe på Starbucks, vilken var värd varenda dyr krona jag betalde för den. Rätt intressant ändå. I New York tänkte jag aldrig på det, men att betala 52 kronor för en liten kaffe här på hemmaplan känns ändå rätt absurt. Men som sagt, värt det. Efter detta styrde jag bilen in till Field's för att fördriva tiden tills jag kunde fortsätta min tur in till Köpenhamn och slutdestinationen Nortlanders Huvudkontor. Är mycket imponerad av min förmåga att direkt hitta vart jag skulle. Jag hittade till och med en parkering som jag även lyckades betala för genom att växla till mig danska mynt mot mina svenska av en snäll gubbe. Gubben gjorde ju en bra affär, för min växelkurs gynnade honom väldigt mycket. Insåg att jag nog inte är lämpad att börja jobba på Forex. Väl inne på kontoret försökte jag och Morten förgäves fixa mitt lilla (NOT) problem med att jag inte kommer in på Nortlanders server. Det är rätt avgörande för att jag ska kunna sköta mitt jobb nere i Italien, så det måste fixas inom väldigt snar framtid! Efter det att jag fått ta emot min extremt snygga orange-lila (!) skidjacka så begav jag mig hemåt. Inom Alexandra för att lämna precis nämnda jacka hos Alexandra för tvätt och sedan hem för att göra mig iordning inför andra delen av dagen - se nedan. Måste dock först påpeka att Köpenhamn är en av de vackraste städer jag vet. Och då menar jag inte Ströget, utan delarna norr om Nyhavn. Vilka hus och mysiga gränder. Skulle lätt kunna tänka mig att bo där.

Halv åtta kom Johanna och hämtade mig i sin racer-SAAB. Vidare för att hämta Alexandra, Sabina och Tom, för att tillslut möta upp med ett tiotal andra i Helsingborg. Bord var bokat på restaurang Brooklyn vid Mariakyrkan. Kanongod mat, men enligt Tom inget alls i jämförelse med Pete Luger Steakhouse i riktiga Brooklyn, NY, som restaurangen var baserad på. Men gott var det. Sedan samlades vi alla hemma hos Fredrik och Ida som bor i den finaste lägenheten jag har sett på länge. Tillslut hemfärd i racer-SAABEN igen tillsammans med bland andra en överförfriskad men rolig Tom.

Bilder kommer om Johanna vill dela med sig av sina för min kamera låg i fickan hela kvällen.

#1 - - Johanna Herbing:

Jag tror jag har kvar Toms ansikte (eller ska jag säga dreggel!?...) på "räser"-SAABENs ruta, Härligt, härligt. Haha. Love